¿Necesitan los visitantes un certificado sanitario (es decir, una prueba) antes de su llegada? No
¿Realizan controles de temperatura a la llegada de los huéspedes? No
¿Garantiza la facturación sin contacto? No
¿Se abren automáticamente las puertas de la entrada principal del hotel? No
¿Pueden los huéspedes acceder a la entrada de su habitación directamente desde el exterior del hotel sin entrar en el vestíbulo? No
Limpieza
¿Existe la opción de que no haya servicio de limpieza en la habitación durante la estancia del huésped? Sí
¿Permite que entre aire fresco en las habitaciones dejando las ventanas abiertas entre las salidas y las llegadas? Sí
¿Lleva el personal de limpieza equipos de protección individual adecuados? Sí
¿Se higienizan las zonas comunes? Sí, varias veces al día
¿Se desinfectan el equipaje y las pertenencias de los huéspedes a su llegada? No
¿Se desinfectan los carros portaequipajes después de cada uso? No
¿Se desinfectan las llaves y tarjetas de los huéspedes? Sí
¿Proporcionan una limpieza a fondo de las habitaciones? Sí
¿Están todos los empleados formados y controlados para seguir un protocolo de limpieza? Sí
¿Utiliza desinfectantes aprobados por las autoridades reguladoras que maten el virus COVID-19? No
¿Utiliza pulverizadores electrostáticos con desinfectante de uso hospitalario para desinfectar las superficies? No
¿Desinfecta las zonas de las habitaciones que más se tocan, como los interruptores de la luz y los tiradores de las puertas? Sí
Limitaciones
¿Están limitados los viajes en ascensor? No hay ascensores
¿El mobiliario de las zonas públicas está dispuesto de forma que haya más espacio para distanciarse? Sí
¿Se puede acceder a las habitaciones de los huéspedes hasta el check-in después de haberlas limpiado? No
¿Funciona el hotel con capacidad limitada? No
¿El hotel sólo acepta reservas nacionales? No
¿Permite entrar en el hotel a personas que no se alojan ni trabajan en él? No
¿Permiten entrar en las habitaciones a personas que no se alojan en el hotel? No
¿Ha modificado los horarios de entrada y salida para dejar más tiempo entre las salidas y las llegadas? Sí, Nuevo horario: Facturación: 00:00 - Salida: 00:00
Accesorios
¿Proporcionan botiquines (mascarillas, guantes y desinfectante) al personal? Sí
¿Proporcionan toallitas desinfectantes en cada habitación? No
¿Hay puestos de desinfección de manos en todo el hotel? Sí
¿Hay un pulverizador desinfectante para los zapatos fuera de cada habitación? No
¿Tiene carteles en los vestíbulos para recordar a los huéspedes que mantengan protocolos de distanciamiento social? No
¿Utiliza robots repartidores para llevar las cosas a las habitaciones de los huéspedes? No
¿Hay un aparato individual de aire acondicionado/calefacción en cada habitación (no hay un sistema central de aire acondicionado/calefacción)? Sí
Si hay sistemas centrales de aire acondicionado/calefacción/ventilación, ¿se evita la recirculación del aire? No
¿Se retiran las alfombras de las habitaciones? No
¿Se retiran de las habitaciones los objetos innecesarios, como almohadas decorativas, bufandas o mantas, blocs de notas y bolígrafos? No
¿Se han instalado dispositivos de purificación e higienización del aire? No
¿Se lavan la ropa de cama, las toallas y la colada de acuerdo con las directrices oficiales? Sí
¿Se embolsa la ropa sucia en la habitación de los huéspedes para eliminar el contacto excesivo mientras se transporta a la lavandería? Sí
Servicio de comidas y bebidas
¿Ofrece comidas precocinadas a sus huéspedes? Sí
¿Ofrecen opciones individuales en lugar de buffets para el desayuno? Sí
¿Ofrecen entrega sin contacto para cenas en la habitación? Sí
¿Se ha designado a una persona para supervisar la correcta aplicación de las medidas? No
¿Comprueba la temperatura de todo el personal in situ de forma programada? No
¿Practica su personal pautas de distanciamiento social? Sí
¿Existen zonas de aislamiento específicas en la propiedad? No
¿Dispone de directrices claras sobre cómo tratar los casos sospechosos o confirmados de coronavirus (COVID-19)? No
¿Hay un médico disponible in situ o de guardia? No
¿Ha cerrado el hotel durante la pandemia? Sí Fecha de reapertura: Desconocido
Información adicional: CORONAVIRUS STATEMENT FROM THE BAY TREE HOTEL
As with all well-run boutique hotels the Bay Tree is kept spotlessly clean. Each day our two or three
housekeeping staff clean the hotel from top to bottom.
Coronavirus is a respiratory illness and is therefore generally spread by airborne droplets coming from
an infected person’s coughs or sneezes. The virus can survive on hard surfaces but for a limited time
only. The virus prefers the cold (around 8C) which is why it is expected – or at least hoped – that it will
naturally die out as Spring and Summer approach. The Bay Tree is kept warm all day and night long
with the central heating system.
The Bay Tree does not have any air conditioning units.
The hot water in the taps and showers is maintained between 50C and 55C and this is in a ‘sealed’
system. Hot water, particularly when used with soap, will kill the virus. Be assured that the Bay Tree
has a hot water system with two boilers and three hot water tanks; the hot water will not run out!
Our kitchen runs at a high standard of cleanliness and we are delighted to say that the Environmental
Health inspection on 17 February 2020 re-awarded the Bay Tree with the highest hygiene rating of ‘5’.
All food is temperature controlled using temperature probes and refrigeration. All surfaces are kept
clean after each service using antibacterial spray. Staff are trained in hand washing using anti-bacterial
soap provided in the kitchen. Crockery, cutlery and cooking equipment is washed in the dishwasher
which has a final rinse temperature of around 80C.
Precautions Being Taken
In addition to our normal cleaning schedule we have introduced some additional procedures, and
these will stay in place into the coronavirus threat is over
• Hand wipes and / or gel is provided at the entrance lobby at the front door
• All doorknobs, handles and locks in the public area are cleaned three times a day with antibacterial cleaner. Similarly, with the stair rails. Guest room door furniture is cleaned once a
day.
• In the en suite bathrooms, taps, showers and washbasins are cleaned with anti-bacterial
cleaner each day.
• Servicing staff’s training on hand washing has been re-enforced and no food or drink will be
served to guests without thoroughly washing their hands
What should Bay Tree Guests do?
On arrival at the hotel please use a hand wipe (xx we may switch to sanitising gel) that is provided at
the front door. This hand wipe is safe to use on your face as well. Alternatively, you can use the hand
wash gel that is provided in the Ladies and the Gentlemen’s lavatories on the ground floor towards the
back door.
Before coming into the restaurant for breakfast or any other meal please wash your hands in your
room using the hand wash gel in the dispensers located in the en suite shower room.
Company Registration 03896006
Follow the government guidelines in:
• Regular handwashing
• Not touching your face (eyes, nose and mouth) with your hands unless in the shower
• Only sneezing or nose blowing into a paper tissue which is then disposed of in a waste bin,
followed by washing your hands.
Respuestas actualizadas por última vez por Bay Tree Broadstairs
Habitación Doble DeluxeThis double room's special feature is the fireplace. Providing free toiletries, this double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This double room features a tea and coffee maker, flat-screen TV, garden views, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 1 bed.
Habitación Doble Deluxe con balcón y vistas al marThe double room offers a tea and coffee maker, a seating area, a balcony with sea views as well as a private bathroom boasting a walk-in shower. The unit has 1 bed.
Habitación Doble Deluxe con vistas al mar - 1 o 2 camasProviding free toiletries, this twin/double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This twin/double room features a tea and coffee maker, flat-screen TV, sea views, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 2 beds.
Habitación Doble Deluxe con vistas parciales al mar - 1 o 2 camasOffering free toiletries, this twin/double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a bath and a hairdryer. This twin/double room has a tea and coffee maker, a seating area, flat-screen TV, as well as wine/champagne for guests.
Habitación Doble DeluxeGuests will have a special experience as the double room provides a fireplace. Providing free toiletries, this double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This double room features a tea and coffee maker, flat-screen TV, garden views, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 1 bed.
Habitación Doble Deluxe con vistas al marProviding free toiletries, this double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This double room features a tea and coffee maker, flat-screen TV, sea views, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 1 bed.
Habitación Doble Deluxe - 1 o 2 camasProviding free toiletries, this twin/double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This twin/double room features a tea and coffee maker, a seating area, flat-screen TV, as well as wine/champagne for guests.
Habitación Individual DeluxeProviding free toiletries, this single room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This single room features a tea and coffee maker, a seating area, flat-screen TV, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 1 bed.
Deluxe Double or Twin Room Disability accessDogs can be accommodated in this room for an additional fee.
Deluxe Double Room with Sea View Picture WindowProviding free toiletries, this double room includes a private bathroom with a walk-in shower, a hairdryer and slippers. This double room features a tea and coffee maker, flat-screen TV, sea views, as well as wine/champagne for guests. The unit offers 1 bed.